Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Скотна Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Скотна Надія. Освітня політика [Електронний ресурс] / Надія. Скотна // Людинознавчі студії. Сер. : Філософія. - 2011. - Вип. 24. - С. 5-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstudf_2011_24_2
| 2. |
Скотна Надія. Сутність глобалізації та її вплив на розвиток вищої освіти в Україні [Електронний ресурс] / Надія. Скотна // Людинознавчі студії. Сер. : Філософія. - 2012. - Вип. 26. - С. 71-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstudf_2012_26_7
| 3. |
Скотна Н. Проблема особистості в цивілізаційному вимірі [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2013. - № 6. - С. 6-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2013_6_1 Розглянуто проблему особистості, втілену у філософію освіти та виховання. Обговорено актуальність розвитку особистісно-орієнтованої системи виховання підростаючого покоління, яка повинна змикатися з системою освіти молоді. Підсумовано, особистість сприймає багато загальноцивілізаційних, етнонаціональних, релігійних та атеїстичних цінностей, на неї здійснюють вплив традиції минулого та ідеали майбутнього. Рассмотрена проблема личности, воплощенная в философию образования и воспитания. Обсуждена актуальность развития личностно-ориентированной системы воспитания подрастающего поколения, которая должна смыкаться с системой образования молодежи. Подытожено, что личность воспринимает много общецивилизационных, этнонациональных, религиозных и атеистических ценностей, на нее оказывают влияние традиции прошлого и идеалы будущего.Considered the problem of personality embodied in the philosophy of education. Discussed the relevance of the development of student-centered system of education of the younger generation, which is to link up with the education of youth. Summarize that person perceives many civilizational, ethnic and national, religious and atheistic values, it is influenced by past traditions and ideals of the future.
| 4. |
Скотна Н. Самовизначення особистості в цивілізаційному вимірі [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2013. - № 12. - С. 6-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2013_12_3 Висвітлено питання самовизначення особистості як стрижневу компоненту становлення людини у сучасному суспільстві. Акцентовано увагу на конкретизацію процесу самовизначення особистості через набуття певного соціального статусу. Зауважено, що через вибір способу життя, освіти, професії відбувається самовизначення особистості та реалізація її аксіологічно-екзистенційних настанов. Підкреслено суперечності «екзистенційного простору» з «соціальним» та «культурним простором». Встановлено, що маргінальним вважається тип особистості, яка самовизначилася у декількох культурно-лінгвістичних просторах. Досліджено, наскільки в українській регіональній або локальній цивілізації відбувається перехід від утопічної «комуністичної» до загальнолюдської цивілізації.Освещены вопросы самоопределения личности как основной компоненты становления человека в современном обществе. Акцентировано внимание на конкретизацию процесса самоопределения личности через приобретение определенного социального статуса. Отмечено, что через выбор образа жизни, образования, профессии происходит самоопределение личности и реализация ее аксиологически-экзистенциальных установок. Подчеркнуты противоречия «экзистенциального пространства» с «социальным» и «культурным пространством». Установлено, что маргинальным считается тип личности, которая самоопределилась в нескольких культурно-лингвистических пространствах. Исследовано, насколько в украинской региональной или локальной цивилизации происходит переход от утопической «коммунистической» к общечеловеческой цивилизации.Lit questions of self-identity as the main component of human evolution in modern society. The attention is focused on the specification process, self-identity through the acquisition of a certain social status. Observed through lifestyle choices, education, occupation, personality and self-determination takes its realization axiologically-existential installations. Highlighted contradictions «existential space» with «social» and «cultural space». Found that personality type is considered to be marginal, which gained independence in several cultural and linguistic spaces. Investigated the extent to which Ukrainian regional or local civilization is a transition from utopian "communist" to the human civilization.Розглянуто самовизначення особистості, її власний вибір тієї або іншої системи ціннісних орієнтирів, що реалізуються в культурному, соціальному, екзистенційному та ситуативному просторах. Визначено роль системи виховання та освіти, що діють у певній державі, оскільки саме ці чинники визначально впливають на характер та зміст самовизначення особистості. Наведено чотири парадигми планетарної свідомості: цивілізаційно-плюралістичну, месіанську, космополітичну і транскультурну. Розглянуто парадигмальну визначеність освіти як систему уявлень про світ і своє місце в ньому, котра одночасно виконує ролі ідеалу, еталону, віри, істини та інших вищих соціальних і духовних цінностей. Деталізовано етапи реалізації механізму формування нормативних, етичних, когнітивних і мотиваційних світоглядних орієнтацій.Рассмотрено самоопределение личности, ее выбор той или иной системы ценностных ориентиров, реализующихся в культурном, социальном, экзистенциальном и ситуативном измерении. Подчеркнута роль системы воспитания и образования, действующих в определенном государстве, поскольку именно эти факторы определяющим образом влияют на характер и содержание самоопределения личности.The paper highlightes selfdetermination of a personality, his own choice one or the other system of valuable reference points which are realized in cultural, social, existential and situational spaces. The system of training and education, which acts in definite state, playes an important role because actually these factors have determinative inflience on character and content of personality’s selfdetermination.
| 5. |
Скотна Н. Самовизначення особистості в цивілізаційному вимірі [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2014. - № 1. - С. 6-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_1_3 Висвітлено питання самовизначення особистості як стрижневу компоненту становлення людини у сучасному суспільстві. Акцентовано увагу на конкретизацію процесу самовизначення особистості через набуття певного соціального статусу. Зауважено, що через вибір способу життя, освіти, професії відбувається самовизначення особистості та реалізація її аксіологічно-екзистенційних настанов. Підкреслено суперечності «екзистенційного простору» з «соціальним» та «культурним простором». Встановлено, що маргінальним вважається тип особистості, яка самовизначилася у декількох культурно-лінгвістичних просторах. Досліджено, наскільки в українській регіональній або локальній цивілізації відбувається перехід від утопічної «комуністичної» до загальнолюдської цивілізації.Освещены вопросы самоопределения личности как основной компоненты становления человека в современном обществе. Акцентировано внимание на конкретизацию процесса самоопределения личности через приобретение определенного социального статуса. Отмечено, что через выбор образа жизни, образования, профессии происходит самоопределение личности и реализация ее аксиологически-экзистенциальных установок. Подчеркнуты противоречия «экзистенциального пространства» с «социальным» и «культурным пространством». Установлено, что маргинальным считается тип личности, которая самоопределилась в нескольких культурно-лингвистических пространствах. Исследовано, насколько в украинской региональной или локальной цивилизации происходит переход от утопической «коммунистической» к общечеловеческой цивилизации.Lit questions of self-identity as the main component of human evolution in modern society. The attention is focused on the specification process, self-identity through the acquisition of a certain social status. Observed through lifestyle choices, education, occupation, personality and self-determination takes its realization axiologically-existential installations. Highlighted contradictions «existential space» with «social» and «cultural space». Found that personality type is considered to be marginal, which gained independence in several cultural and linguistic spaces. Investigated the extent to which Ukrainian regional or local civilization is a transition from utopian "communist" to the human civilization.Розглянуто самовизначення особистості, її власний вибір тієї або іншої системи ціннісних орієнтирів, що реалізуються в культурному, соціальному, екзистенційному та ситуативному просторах. Визначено роль системи виховання та освіти, що діють у певній державі, оскільки саме ці чинники визначально впливають на характер та зміст самовизначення особистості. Наведено чотири парадигми планетарної свідомості: цивілізаційно-плюралістичну, месіанську, космополітичну і транскультурну. Розглянуто парадигмальну визначеність освіти як систему уявлень про світ і своє місце в ньому, котра одночасно виконує ролі ідеалу, еталону, віри, істини та інших вищих соціальних і духовних цінностей. Деталізовано етапи реалізації механізму формування нормативних, етичних, когнітивних і мотиваційних світоглядних орієнтацій.Рассмотрено самоопределение личности, ее выбор той или иной системы ценностных ориентиров, реализующихся в культурном, социальном, экзистенциальном и ситуативном измерении. Подчеркнута роль системы воспитания и образования, действующих в определенном государстве, поскольку именно эти факторы определяющим образом влияют на характер и содержание самоопределения личности.The paper highlightes selfdetermination of a personality, his own choice one or the other system of valuable reference points which are realized in cultural, social, existential and situational spaces. The system of training and education, which acts in definite state, playes an important role because actually these factors have determinative inflience on character and content of personality’s selfdetermination.
| 6. |
Скотна Н. В. Вища освіта в епоху глобалізації [Електронний ресурс] / Н. В. Скотна, Н. І. Ашиток // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2013. - № 2. - С. 88-91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2013_2_22 Проаналізовано феномен глобалізації, тенденції розвитку вищої освіти за умов глобалізації та інтернаціоналізації; запропоновано їх порівняльну характеристику та визначено різницю між поняттями "глобалізація" та "інтернаціоналізація" стосовно вищої освіти. Стверджується, що розв'язання проблем трансформації освіти можливе лише на рівні загальнодержавної стратегії, розробленої та прийнятої на підставі визначення пріоритетів, які відповідають загальнолюдським цінностям. Розвиток глобалізаційних тенденцій у сфері освіти поряд з об'єктивною необхідністю підвищення конкурентоспроможності економіки та людського потенціалу потребує вдосконалення модернізації змісту, економічної та інституціональної організації освіти у напрямку відповідності світовим і європейським стандартам. Проте акцент на активне включення освіти у ринкові відносини у сучасній Україні означає агресивну комерціалізацію та прагматизацію у разі усунення держави від фінансування освітніх структур та формування соціального замовлення у сфері освіти на комерційній основі. Крім того, глобалізація орієнтує освіту на відтворення уніфікованих моделей глобальної транснаціональної культури і подальшу дистанційованість від духовних цінностей національної культури, що приховує загрозу не лише втрати унікальних освітніх технологій національної культури, а й звуження ролі системи освіти у процесі відтворення української культурної ідентичності. І все ж ні вища освіта в країнах зарубіжжя, ні система вищої освіти України не можуть залишатися закритими від зовнішнього (глобального) впливу, і тому світові інтегративні процеси необхідно враховувати кожній національній вищій освіті. Проте це не означає неминучу втрату освітньої своєрідності. Попри незворотність самої глобалізації як об'єктивного складного і багаторівневого інтеграційного процесу всеохоплюючого планетарного масштабу, напрямки її подальшої трансформації можуть конкретизуватися відповідно до історичних, етнокультурних та інших особливостей розвитку кожної країни, які повинні загальнолюдських цінностей з метою побудови національної системи освіти, виходячи із внутрішніх потреб і інтересів та враховуючи світові тенденції.
| 7. |
Скотна Н. Сім’я як первинний осередок гендерної соціалізації [Електронний ресурс] / Н. Скотна, Л. Вовк // Молодь і ринок. - 2015. - № 1. - С. 7-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_1_4
| 8. |
Скотна Н. Цивілізація як об’єкт соціально-філософського і філософсько-освітнього аналізу [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2015. - № 2. - С. 6-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_2_3
| 9. |
Скотна Н. Особливості етнічної і національної ідентичності [Електронний ресурс] / Н. Скотна, В. Стець // Молодь і ринок. - 2012. - № 8. - С. 6-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_8_3 Проаналізовано співвідношення національної й етнічної ідентичності. Подано три форми взаємодії між цими видами ідентичностей (ототожнення, розрізнення, протиставлення) яка розкривається на основі аналізу примордіаліського, інструменталіського, конструктивіського напрямів та теорії етносу. Розглянуто відмінності між етнічною та національною ідентичностями: в ідентифікації з нацією значно виразнішими, ніж в ідентифікації з етносом є територіальний і політичні компоненти. Підсумовано, що національна ідентичність є переважно суб'єктивно, а не об'єктивно детермінованою.
| 10. |
Скотна Н. Філософська проблема особистості в цивілізаційному вимірі [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2015. - № 3. - С. 6-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_3_3
| 11. |
Скотна Н. Сутність глобалізації та її вплив на розвиток вищої освіти в Україні [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Людинознавчі студії. Філософія. - 2013. - Вип. 28. - С. 4–16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstudf_2013_28_3
| 12. |
Скотна Н. Самоідентичність: проблема суб’єктності та індивідуальності [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2016. - № 1. - С. 7-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_1_3
| 13. |
Скотна Н. Самовизначення особистості в цивілізаційному вимірі [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2015. - № 5. - С. 7-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_5_4 Висвітлено питання самовизначення особистості як стрижневу компоненту становлення людини у сучасному суспільстві. Акцентовано увагу на конкретизацію процесу самовизначення особистості через набуття певного соціального статусу. Зауважено, що через вибір способу життя, освіти, професії відбувається самовизначення особистості та реалізація її аксіологічно-екзистенційних настанов. Підкреслено суперечності «екзистенційного простору» з «соціальним» та «культурним простором». Встановлено, що маргінальним вважається тип особистості, яка самовизначилася у декількох культурно-лінгвістичних просторах. Досліджено, наскільки в українській регіональній або локальній цивілізації відбувається перехід від утопічної «комуністичної» до загальнолюдської цивілізації.Освещены вопросы самоопределения личности как основной компоненты становления человека в современном обществе. Акцентировано внимание на конкретизацию процесса самоопределения личности через приобретение определенного социального статуса. Отмечено, что через выбор образа жизни, образования, профессии происходит самоопределение личности и реализация ее аксиологически-экзистенциальных установок. Подчеркнуты противоречия «экзистенциального пространства» с «социальным» и «культурным пространством». Установлено, что маргинальным считается тип личности, которая самоопределилась в нескольких культурно-лингвистических пространствах. Исследовано, насколько в украинской региональной или локальной цивилизации происходит переход от утопической «коммунистической» к общечеловеческой цивилизации.Lit questions of self-identity as the main component of human evolution in modern society. The attention is focused on the specification process, self-identity through the acquisition of a certain social status. Observed through lifestyle choices, education, occupation, personality and self-determination takes its realization axiologically-existential installations. Highlighted contradictions «existential space» with «social» and «cultural space». Found that personality type is considered to be marginal, which gained independence in several cultural and linguistic spaces. Investigated the extent to which Ukrainian regional or local civilization is a transition from utopian "communist" to the human civilization.Розглянуто самовизначення особистості, її власний вибір тієї або іншої системи ціннісних орієнтирів, що реалізуються в культурному, соціальному, екзистенційному та ситуативному просторах. Визначено роль системи виховання та освіти, що діють у певній державі, оскільки саме ці чинники визначально впливають на характер та зміст самовизначення особистості. Наведено чотири парадигми планетарної свідомості: цивілізаційно-плюралістичну, месіанську, космополітичну і транскультурну. Розглянуто парадигмальну визначеність освіти як систему уявлень про світ і своє місце в ньому, котра одночасно виконує ролі ідеалу, еталону, віри, істини та інших вищих соціальних і духовних цінностей. Деталізовано етапи реалізації механізму формування нормативних, етичних, когнітивних і мотиваційних світоглядних орієнтацій.Рассмотрено самоопределение личности, ее выбор той или иной системы ценностных ориентиров, реализующихся в культурном, социальном, экзистенциальном и ситуативном измерении. Подчеркнута роль системы воспитания и образования, действующих в определенном государстве, поскольку именно эти факторы определяющим образом влияют на характер и содержание самоопределения личности.The paper highlightes selfdetermination of a personality, his own choice one or the other system of valuable reference points which are realized in cultural, social, existential and situational spaces. The system of training and education, which acts in definite state, playes an important role because actually these factors have determinative inflience on character and content of personality’s selfdetermination.
| 14. |
Скотна Н. В. Реалізація творчого потенціалу особистості [Електронний ресурс] / Н. В. Скотна, В. І. Коновальчук // Гілея: науковий вісник. - 2016. - Вип. 105. - С. 215-219. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2016_105_58
| 15. |
Скотна Н. Глобальні та регіональні, цілісні і розколоті цивілізації: проблеми визначення і аналізу [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Молодь і ринок. - 2013. - № 3. - С. 6-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2013_3_3
| 16. |
Скотна Н. Факультет початкової освіти – сівач розумного, доброго, вічного [Електронний ресурс] / Н. Скотна // Початкова школа. - 2014. - № 10. - С. 28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psh_2014_10_11
| 17. |
Скотна Н. Соціально-психологічна допомога дітям вимушених переселенців засобами арт-терапії [Електронний ресурс] / Н. Скотна, М. Пантюк, Т. Пантюк, І. Садова // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2017. - Вип. 17. - С. 321-328. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2017_17_46
| 18. |
Скотна Н. Соціально-психологічні витоки розвивального простору освіти [Електронний ресурс] / Н. Скотна, В. Афанасенко // Проблеми гуманітарних наук. Серія : Психологія. - 2019. - Вип. 45. - С. 114–129. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pgn_ps_2019_45_11
| 19. |
Скотна Н. Педагогічна освіта в Дрогобичі (кінець XVIII – перша половина XX ст.): до передісторії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка [Електронний ресурс] / Н. Скотна, М. Галів // Молодь і ринок. - 2020. - № 2. - С. 6-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2020_2_3
| 20. |
Пелещак Р. М. Колективні ефекти при формуванні громадської думки в межах моделі Ізінга–Вайдліха [Електронний ресурс] / Р. М. Пелещак, Н. В. Скотна // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. - 2014. - № 805. - С. 339-344. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPICM_2014_805_37 У межах моделі Ізінга - Вайдліха досліджено ступінь публічного визначення думок колективу відносно того чи іншого питання з урахуванням зовнішнього впливу партій чи засобів масової інформації на формування суспільної думки. Показано, що за зовнішнього впливу понад 10 % громадська думка переорієнтовується на протилежну, що корелює з результатами роботи з цієї тематики, одержаними на основі моделювання на суперкомп'ютерах.
| | |
|
|